?

ישיבת מועצת שדרות: ללא מתנגדים וללא נמנעים אושר פה אחד הסכם הגג

הצלחה לדוידי בהצבעת הסכם הגג בשדרות. עוד נרשם בישיבה דין ודברים בין דוידי להרצל שאובי. שאובי: ”אני דורש לדעת מי החבר מועצה שנאמר עליו כי התנגד לחלוקת מלגות לאברכים”. דוידי: אני מציע לך לא לקחת ללב את מה שאומרים עלייך, גם עליי אמרת דברים לא נכונים שאני לא מתייחס אליהם”

?

בישיבת מועצה שהתקיימה בשבוע שעבר סיכם דוידי את אירועי היום בעיר שבו הגיעו שר האוצר משה כחלון ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס לסיור בעיר ”היה אירוע יפה ומכובד, הגיעו למעלה מ-1200 תושבים והיה משמח לראות את כולם, צעירים ומבוגרים כאחד”.

כצפוי, עיקר הישיבה עסקה בהסכם הגג בו פירט דוידי בפני חברי המועצה את סעיפי ההסכם. חבר המועצה אבי אדף (”שדרות יכולה”) העלה שאלות על הסכם והתייחס לדברים שהיו חסרים בו לטענתו. ”יש כמה דברים שלדעתי אנחנו היינו צריכים לתת את הדעת אליהם, בעתיד יכולה להיות מצוקה בקניית קרקע עבור תושבי העיר, היום הגענו לסכומים כספיים אסטרונומיים של מכירת קרקע בעיר מה שיכול להקשות על הקונים” אמר אדף. חוה נחשונוב (”שדרות לכולם”) הוסיפה על דבריו: ”מדוע לא כל הדירות שנמכרות בפרויקט מחיר למשתכן יהיו 100% לתושבי העיר”?  דוידי השיב כי ”בשדרות יש 930 זכאים לדיור, מתוכם זכו עד היום בהגרלות 646. האחוזים האלו גבוהים יותר משאר המקומות בארץ באופן ניכר”.

גם יו”ר האופוזיציה הרצל שאובי בירך על ההסכם ואמר ”אני זוכר שלפני 30 שנה לא ידענו מה הולך להיות בעתיד בעיר והנה היום הדברים ברורים, אני מברך על ההסכם שתורם לפיתוחה של העיר ומודה לעוסקים במלאכה”. שאובי ביקש להעלות נושא שלא היה בהסכם ”אנחנו נמצאים לפני מסה של בנייה בעיר ואני מציע לבנות בנייה מגזרית בעלת צביון מסוים. למשל, שכונה חרדית. אנחנו יודעים כי  חרדים יגורו בעיר רק אם תהיה שכונה בעלת אופי חרדי. לכן, אני מבקש לפנות למשרד השיכון ולהוסיף את ההצעה הזאת, כדי שכל מגזר יוכל לגור בשכונה בעלת הצביון התואמת לרוחו”. החברי המועצה הביעו התנגדות למהלך, ולאחר שעברו על הסעיפים הסכם הגג עלה להצבעה ואושר פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים.

במהלך הישיבה תושב העיר שהגיע לישיבה הפריע למהלכה וזכה לתגובה מראש העיר ”אני מבקש מהקהל להפסיק להפריע למהלך הישיבה, יש כאן דיון רציני והוא לא יכול להיקטע בגלל ההפרעות שלכם. תפקיד הקהל לצפות ותפקיד חברי המועצה לדון ולהכריע על הנושאים שמונחים על סדר היום, וכך זה יישאר”.

פרשת כנס המלגות

הישיבה שהתקיימה השבוע, החלה כבר בפתח דבריו של ראש העיר אלון דוידי בהפסקת חשמל, מה שיצר אווירה נינוחה ברוב זמן הישיבה. אולם, בחלקה השני של הישיבה ראש האופוזיציה הרצל שאובי ביקש להעלות נושא חדש לדיון שלא נמצא על סדר היום, וניכר כי הוא טעון. הנושא אותו ביקש להעלות היה סביב טקס חלוקת המלגות שנעשתה לאחרונה בו העירייה חילקה כמיליון ש”ח מלגות לסטודנטים ואברכים בעיר. במהלך הטקס עלה לבמה אחד הדוברים ואמר כי ”יש חבר מועצה שהתנגד לחלוקת המלגות לאברכים למרות שהוא חובש כיפה” רוב האנשים הבינו למי הוא התכוון.

בחזרה לישיבת המועצה: שאובי אמר כי ”הוא דורש לדעת מי זה אותו חבר מועצה אליו התכוון הדובר”. דוידי השיב על כך ”זה לא המקום הרצל, אם אתה נפגעת וחשוב לך לדעת למי התכוון הדובר אתה מוזמן לגשת אליו ולברר”. שאובי מצידו אמר כי ”זה השולחן לנושאים האלו”. דוידי החליט לסכם את הנושא ”גם אתה מוציא עליי לעז ויש עוד הרבה אנשים שעושים את זה, אני לא עוסק בכך ואני מציע גם לך לנהוג כך. אם מה שאמרו עליי חשוב לי אני אברר עם אותו אדם, וכך אני מציע גם לך לנהוג”.

שאלנו את שאובי למי הוא התכוון. ”בערב חלוקת מלגות לאברכים קם חבר המועצה דורון טקטוק וסיפר לכולם שחבר מועצה דתי מהאופוזיציה ניסה לחבל בחלוקת המלגות והוסיף עוד דברי בלע. הדברים הוקלטו ואני יודע שהם היו מכוונים לפגוע בי. הוא עוד טען שפניתי למשרד הפנים לעצור את התמיכות דבר שלא היה ולא נברא. ועל כך לא יכולתי לעבור על סדר היום. להטיל דופי בעשייה הציבורית של שמתפרשת על עשרות שנים זאת חוצפה” אמר שאובי.

הנושא האחרון שהועלה בישיבה הוחלט כי יו”ר האופוזיציה הרצל שאובי ישמש מעתה כחבר הועדה למינוי בכירים שעוסקת במינוי התפקידים הבכירים בעירייה כגון גזבר, מנכ”ל ומהנדס העירייה. הוועדה מורכבת משני חברי קואליציה וחבר אופוזיציה ועליהם להגיע להחלטות חשובות בתקופה הקרובה.

שתפו חברים

נתיבות אונליין

האפליקציה של נתיבות והסביבה – קופונים, עסקים, מידע עירוני, כתבות ומאמרים ועוד.

בהורדה חינם!