cca56f27-0ccc-40ea-bda7-e42421b7abbc

מרכז הפעלה לשעת חרום חדש בנתיבות

ביום חמישי השבוע נחנך מרכז ההפעלה לשעת חרום (מרה”פ) החדש בנתיבות במעמד השר לבטחון פנים, ח”כ גלעד ארדן, ראש העירייה, יחיאל זוהר, נציגי פיקוד העורף וגופי החרום וההצלה הפועלים בעיר. מרכז ההפעלה הוקם על ציר כביש 11 הנקודות, בסמוך לתחנת מ.ד.א.   לתחנת כיבוי אש, ולתחנת המשטרה החדשה העתידה להבנות בעיר, ובצמידות למחסן העירייה

המרה”פ  נבנה בהשקעה של כ-17 מליון ₪ בקצב מהיר וברמת תכנון מתקדמת ומודרנית המשלבת בין הון אנושי, לאמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר, שביחד מאפשרים מערך שליטה ובקרה על אירועים בחרום ובשגרה. עם הקמת מרכז ההפעלה הופך מטה מל”ח (משק לשעת חרום) בנתיבות  לאחד המשוכללים ובמודרניים בנגב ברמה המתקדמת ביותר.

מרכז ההפעלה, יאויש בשעת חירום על ידי עובדי העירייה בראשות יו”ר מטה מל”ח, יחיאל זוהר  בליווי צוותי חירום מחוזיים, יחידות צבאיות, וכוחות החירום של משטרת ישראל, מ.ד.א וכיבוי אש, וכמכלול יתנו מענה מרבי לסיוע כולל לכל אוכלוסיית העיר. בימי שגרה ישמש מרכז ההפעלה לפעילות של המוקד העירוני, וצוותי השיטור העירוני. במרכז ההפעלה ארבעה חדרי ישיבות וניהול אירועים מרווחים ביותר המאפשרים מרחב עבודה מתכלל וסינגרטי בין כל גופי החרום וההצלה בזמן אמת, חדר מיוחד לאנשי פיקוד העורף, חדר למוקד הרואה שמצויד במצלמות ובתיוד תקשוב המעביר תמונות מהשטח בזמן אמת לחדר המרכזי והוא כולל ציוד חרום המאפשר עבודה רציפה ועצמאית גם בהפסקות חשמל. במרכז ההפעלה מתוכננים בשלב השני להיות מוקמים מרכז חוסן ודחק וכן חדר מיון קדמי המצויים בשלבי ביצוע ראשוניים.

ברמת התכנון של מרכז ההפעלה הושקעה מחשבה מעמיקה ברמה המקומית על יסוד הנסיון המבצעי של מטה מל”ח בראשות יחיאל זוהר במהלך המבצעים שארעו באזור (עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן) ובמסגרת הפקת לקחים והתאמת המבנה לתפיסה מבצעית מתקדמת כדוגמת צה”ל.

תפיסת ההפעלה במרכז מיוסדת על עבודת מטה בחרום של שולחן עגול בראשות ראש העיר, אשר מתוכו ייצאו הנחיות בזמן אמת לגופי החרום וההצלה ולראשי המכלולים שתפקידם לנתח את הנתונים בהתאם לממצאי השטח דרך מתן הנחיות לביצוע למחלקות העירייה ויישום החלטות השולחן המרכזי בפועל, כאשר כל הגורמים נמצאים במעגל השני במרכז ברמת קשב תמידית. במרכז ההפעלה מופעלים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים: מחשבים, מערכות תקשוב וסימולציה, מערכות קשר, מסכים ומצלמות וזאת לצד כלים וציוד מתקדם לחרום (לרבות גנרטור) אשר הופכים את מערך השליטה והבקרה של מטה מל”ח לאופטימאלי ביותר וברמת נגישות גבוהה ביותר לאירועים. סמיכות המרכז למחסני החרום של העירייה בו נמצאים ציוד חרום ומיכני, מלאי מים, וציוד למקלטים בחרום יוצר מעטפת שנותנת מענים לאירועים. אחת המטרות החשובות של מכרז ההפעלה היא לאפשר מתן מענים ראשוניים  בזמן אמת לאירועים מתפתחים ברמה עצמאית ככל שניתן, ברמת נגישות מיידית  וברמת תלות מצומצמת בכוחות  הבטחון. השילוב של תיאום מערכות סינרגטי בין כל גופי החרום, מערך שליטה ובקרה על ממאי שטח, תפעול המכלולים ברמת זמינות וקשב גבוהה ביותר והסמיכות הגיאוגרפית למד”א, משטרה, אופק, 106 ומחסני החרום, הופכים את נתיבות למוכנה יותר בשעת חרום.

“עיריית נתיבות לא חסכה במשאבים על מנת לבנות מרכז מודרני ומתקדם הנותן את המענים המצופים מאיתנו בעת חרום ברמת זמינות גבוהה ותוך שיתוף פעולה מערכתי של כל מערך החרום בעיר. אני מייחס חשיבות רבה ליכולת שלנו לתת מענים ברמה עצמאית לאירועים ויחד עם זאת חשוב להדגיש כי אנחנו עובדים עם צוות מקצועי ומיומן שעבר הכשרות רבות, ביצע תרגילים וסימולציות וצבר נסיון רב ערך בהתנהגות בשע”ח במבצעים הצבאיים שארעו בשנים האחרונות. המחוייבות שלנו לבטחון התושבים בחרום ובשגרה היא מוחלטת ונמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ובקרוב מאוד גם נתחיל בבניית חדר מיון קדמי ומרכז חוסן שמהווים נדבך חשוב בתפיסת החרום שלנו, אמר ראש העיר, יחיאל זוהר.

שתפו חברים

נתיבות אונליין

האפליקציה של נתיבות והסביבה – קופונים, עסקים, מידע עירוני, כתבות ומאמרים ועוד.

בהורדה חינם!