לא שקט 1

לא שקט

ביום שישי שעבר השקט היחסי שהיה בשדרות בתקופה האחרונה – נשבר.
מטח רקטות שנורה אל העיר הצליח לחדור את כיפת ברזל ושתי רקטות התפוצצו בעיר.
אחת בלב שכונת מגורים, ואחת בחצר של גן ילדים בעיר. אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: “אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל להכות בארגוני הטרור ללא רחם. לא נסבול את המשך הירי לעבר העיר שדרות. טפטוף זו לא תכנית עבודה”


דור אביטן, מי שהרקטה פגעה ברכבו, מתאר רגעים קצרים אחרי פיצוץ הרקטה.
“ישבנו בתוך הבית, אזעקה, אנחנו הולכים לממ”ד ושומעים “בום” רציני, יוצאים החוצה ורואים עשן, התקדמנו וראינו שהלך הרכב. רסיסים בכל הבית, חלונות שבורים” אומר אביטן ואף מגלה אדישות כלפי מה שהרגיש באותם רגעים: “לא חדש בתחום. 15 שנה, קצת מפחיד אבל רגילים. יש צבע אדום וכיפת ברזל, הכל טוב”.

שכנה של אביטן היא מירי קרני, שמתארת את רגעי האימה: “הזמנתי אליי הביתה אורחים, והם עדיין לא הגיעו הביתה ושמעו את האזעקה. הם לא מצאו איפה להתחבא. הם פשוט שכבו שם על הריצפה. הבת שלי הגדולה שכבה עליהם עד שנגמר והם ראו את היירוט מלמעלה. הבית שלי רעד כולו. לא עיכלתי בכלל מה קורה. כשירדנו למטה ראינו את כל כוחות הביטחון בחוץ. זה היה קטסטרופה. הילדים שלי לא ישנו בלילה, רק בכו ואני מבינה שעכשיו שוב נחזור למרכז חוסן עד שסיימנו שם לא לפני הרבה זמן בטיפולים רגשיים”.

לאחר הירי בערב יום שישי, התברר ביום שבת כי גם בגן ילדים בעיר התפוצצה רקטה.
בעיריית שדרות הבהירו כי לאור המצב והדיווחים על ילדים שלוקים בחרדות, הם שלחו היום למוסדות החינוך בעיר פסיכולוגים שילוו את הצוותים החינוכיים והתלמידים במיוחד בתחילת יום הלימודים.
ההורים שהגיעו היום לאותו הגן, מסרו את ילדיהם בחשש כבד. אחד מהם, יוני אלשיך, שבנו נמצא בגן אומר: “הם יודעים עלינו הכל ואם הם יחשבו שאנחנו מפחדים – לא עשינו בזה כלום” אומר אלשיך. “יש חשש קל, אבל אנחנו מאמינים בתורה ובדרך שלנו ולא נעזוב את שדרות”

שר הבינוי והשיכון, והאלוף במילואים יואב גלנט אמר כי כל השמועות סביב ירי ללא ממוקד הן שמועות סרק ועם זאת, אמר דבר מפתיע לפיו יש צורך להכיל את הירי לשדרות ויישוב עוטף עזה: “חיסלנו יעדים בעלי משמעות וכל מי שמנסה לצייר את זה אחרת טועה. יחד עם זאת אנחנו מבינים שהמצב יכול להיות יותר טוב, אבל גם יותר גרוע. בסופו של עניין, אנחנו מעוניינים להכיל את המצב הקיים ולא לתת לזה להגיע להסלמה. יש לנו בעיות יותר חמורות בצפון וצריך להיערך לקראתן”.

ברור לכולם שהכלה של ירי כלשהו לעבר יישובי העוטף והעיר שדרות לא תתקבל בעין יפה אצל התושבים שבסופו של דבר אמורים להתמודד עם זה גם ברמה הבטיחותית שלהם ושל ילדיהם וכן גם ברמה הנפשית, שכן ילדים רבים בתקופות כאלה גודשים את שערי מרכזי החוסן ברשויות.

שתפו חברים

נתיבות אונליין

האפליקציה של נתיבות והסביבה – קופונים, עסקים, מידע עירוני, כתבות ומאמרים ועוד.

בהורדה חינם!