נתיבות

מטאור: נתיבות הגיעה ל-37,000 תושבים. המטרה: 80,000 תושבים

אוכלוסיית העיר שומרת באדיקות על מגמת עליה בקצב גידול האוכלוסין ובימים אלה כך על פי נתוני הלשכה למרשם אוכלוסין של משרד הפנים היא רושמת שיא נוסף כך שאוכלוסייתה מונה כיום כ-37,000 תושבים ונתיבות הפכה למעשה לעיר השניה בגודלה בנגב במגזר היהודי. ראוי להדגיש מבחינה זאת כי נתיבות הינה בין הערים הבודדות באזור שרושמת מאזן הגירה חיובי של 6% בשנה ובעקבות התפתחותה האורבאנית על רקע הקמת שתי שכונות חדשות במערב העיר היא רשמה גידול משמעותי של 10,000 תושבים במהלך העשור האחרון. הבניה המאסיבית של אלפי יח”ד במערבה של העיר משרטטת את קווי המיתאר להתפתחותה של העיר בעתיד על רקע החתימה על הסכם הגג הנשלם בימים אלה אשר יביא לבניית למעלה מ-14000 יח”ד חדשות ואשר עתידים להביא להכפלת האוכלוסיה בתוך עשור לכדי 80,000 תושבים.

ייחודיותה של העיר נתיבות אשר ברבות השנים הפכה לעיר מחוז מובילה בנגב בהיותה מטרופולין המקרינה על כל יישובי הסביבה ומוקד לפעילות אזורית בתחומי התעשיה והמסחר, הכלכלה והשירותים, התרבות והחברה, תרבות הפנאי והבילוי, בא לידי ביטוי גם בהפיכתה ליעד מועדף למגורים של תושבים מכל רחבי הארץ. על פי כל הנתונים הסטטיסטיים וההערכות של מומחי נדל”ן שוק הדיור בנתיבות הפך לאחד הכדאיים מבחינת התשואה ביחס לתנודות במחירי השכירות והרכישה בעיר ובמהלך השיווקים האחרונים של מגרשי בני ביתך נרשמו ביקושים גבוהים במיוחד ביחס של עד פי 10 מההיצע. במהלך השנים ניתן להצביע על מגמה ברורה של השתלבות אוכלוסיה חזקה מבחינה סוציואקונומית העוברת להתגורר בנתיבות מטעמים של איכות חיים טובה יותר.

נתוני הגידול באוכלוסיית העיר בחודשים האחרונים המלמדים על גידול חד של מאות תושבים ברבעון האחרון מיוחסים למעבר של תושבים חדשים שקנו נכסים בשכונות החדשות להתגורר בעיר בסמיכות לפתיחת שנה”ל, בתוכם זוגות צעירים, אקדמאים, חילוניים ודתיים מכל רחבי הארץ.

התפתחותה המואצת של העיר נתיבות בשנים האחרונות במרכזה עמדה מדיניותו של ראש העירייה, יחיאל זוהר לשמור על בלמים בין הצורך לגדול ולהתפתח ובין ההכרח לשמור על החוסן הכלכלי חברתי של התושבים בפיתוח תשתיות תעשיה ומסחר, להקים מוסדות ציבור וחינוך, דת וקהילה לצד פיתוח שירותים קהילתיים, וחברתיים תוך שימת דגש על קידום מערכת החינוך, יצרה איזונים בריאים שמאפשרים לה להתפתח ולגדול תוך השבחת איכות השירותים המוניציפאליים, הקהילתיים והממלכתיים לרווחת התושבים ותוך שמירה על צביון העיר והתמהיל הדמוגרפי הבריא של אוכלוסייתה.

אין ספק שהעיר נתיבות תופסת את מקומה כעיר מחוז מובילה באזור הנגב הצפוני בזכות מיצוי פוטנציאל מיטבי להפיכת לעיר שמחברת אליה את כל תושבי האזור וממצבת את עצמה כמטרופולין אזורי המקרין על איכות חיי נתיבות והאזור.

שתפו חברים

נתיבות אונליין

האפליקציה של נתיבות והסביבה – קופונים, עסקים, מידע עירוני, כתבות ומאמרים ועוד.

בהורדה חינם!